kolmapäev, 5. jaanuar 2011

JUTUVÕISTLUS

Suure Eesti Raamatuklubi ja "Hea Lapse" jutuvõistlusel saavutas auhinnalise koha GEORG.
Palju õnne!

„MINU RAHAKOTT TÄNA JA TULEVIKUS“
Minu rahakott on rohelist ja sinist värvi. Ta on suhteliselt väike. Minu rahakotis on praegu päris palju kahekrooniseid rahatähti ja üks saja kroonine rahatäht. Eesti rahad on väga ilusad. Kahekroonise peal on K.E. von Baer. Ta on kuulus loodus- ja arstiteadlane. Sajakroonise rahatähe pealt tundsin ära luuletaja L. Koidula. Eesti rahatähtedest meeldib mulle kõige rohkem kümnekroonine ja viiesaja kroonine. Kümnekroonine meeldib mulle sellepärast, et tagapool on Tamme Lauri tamm, mida ma olen ise ka vaatamas käinud, aga viiesaja krooni eest saab palju osta. Mulle meeldib meie Eesti raha. Siiamaani on minu rahakott aidanud mind ikka hädast välja.
Minu arust on euro tulek halb, sest ma ei kujutagi ette, kuidas ma need rahatähed ära tunnen. Eesti rahatähel on kohe number selgelt näha, aga eurode peal on nii segane. Samuti on väga raske arvutada krooni ja euro suhet. Mina tean, et üks euro on viisteist krooni ja isa ütles, et kakskümmend eurot on umbes kolmsada krooni. Aga tegelikult vist ei olegi vaja seda arvutada, sest 2011. aastal tuleb lihtsalt maksta teise rahaga.
Ma arvan, et eurode jaoks pean ma ostma endale uue rahakoti. Minu praegusel rahakotil on väga väike sentide tasku. Olen kindel, et eurode ajal on minu taskuraha just metallraha.
Kui ma suureks saan ja juba ise tööl käin, siis tuleb osta veelgi uus rahakott. Loodan, et siis ma saan juba sellist palka, et minu rahakotis on vaja ka paberraha taskuid, aga võib-olla saab siis maksta ainult pangakaardiga ja pole üldse vaja tavalist rahakotti!? Praegu pean aga hästi õppima, et omandada hea elukutse. Pean õppima selgeks ka euro rahatähed, lihtsalt muidu ei saa hakkama, aga kimpu ma jääda ei taha.


GEORG- ERIK RÜÜT
Türi Gümnaasium 4c

Kommentaare ei ole: